Egelbal

Egelbal of Balckrollbal

Train de voeten soepel met de balckrollbal 8cm in plaats van de egelbal?

Deze fasciabal, massagebal, triggerpointbal is zeer geschikt voor de voet.

Wij van RCvoetfit.nl maken geen gebruik van de egelbal omdat wij ingezien hebben dat de prikkeling van de egelbal zo heftig is dat er een ontspanning van uit nood ontstaat.

Onze voetzenuwen zijn namelijk zo gevoelig dat je het verschil kan ervaren tussen gras en kunstgras. (Nadenkertje)

Hoe te gebruiken bij stijve voeten:

De oefenbal rol je dagelijks direct na het opstaan minimaal 3 minuten onder de voet heen en weer. Verdeel de voet in drie vlakken midden binnen en buiten. Begin in het midden en eindig ook in het midden. Begin bij de voorvoet met lichte druk naar de hiel en terug onder druk. Dit zorgt voor een nog beter resultaat.

Deze oefening bevorderd de doorbloeding, maakt spierknopen en verkrampingen los, ontspant de peesplaat en hielspoor, kan de pijn wegrollen, verbeterd uw evenwicht gevoel door het trainen van de proprioceptie (voet gevoel), maakt gespannen spieren los, masseert de reflexzone, maakt gifstoffen vrij, bevorderd de motoriek (ook goed voor kinderen), versterkt uw intrinsieke voet spieren.

De juiste houding begint bij de voet en kan goed helpen bij stijve voeten, hielpijn en klachten als hielspoor.

Retour au blog

Laisser un commentaire